Friday, October 03, 2008

Öppet brev

Öppet brev till Länsordf. Anders Karlgren


Jag kräver att moderaternas Anders Karlgren rakt ut redovisar vilka ord, meningar eller åsikter som man inte får ha som moderat för att bli utfryst och kollektivt mobbad av moderaterna.

Det vore bra för allmänheten att ta del av detta någon gång, för att utifall någon skulle vilja gå in i moderaterna och jobba politiskt aktivt.

Hittills har det bara antytts att jag uttryckt mig på vis som inte behagat och skall därför uteslutas från mina politiska uppdrag.

Jag har vant mig med total tystnad och jag tycker det är svagt att ni inte kan fatta beslut. Det är väl det som hela tiden varit problemet, att stå på egna ben, ta beslut och sedan stå för konsekvensen.

Jag tycker det är synd att partiet är så toppstyrt eftersom jag har bra relation med många moderater men grupptrycket och partipiskans ränder skär tyvärr djupa sår i friheten för dessa medlemmar.

Det sägs att sanningen skall göra dig fri och nu Anders Karlgren vill jag att du redovisar och fattar beslut efter det samvete du besitter. Jag säger som Karl Lidbom sluta upp med detta “trams.”



Lars-Olof Reinfeldt
Vice ordf. Moderaterna
Vetlanda

0 Comments:

Post a Comment

<< Home