Thursday, September 25, 2008

Moderaterna har bytt namn till "Byråkraterna"

På nyheterna hör jag idag att Byråkraterna(moderaterna) fått tillsätta en ny av delning på Socialdepartementet för att lösa den ökade pappers och dataadministrationen som den nya tandvårdsreformen åsamkar tandläkarna.

Jag var ju ute i tidigt skede och varnade för att detta kommer att leda till kaos och i framtiden ser vi en tandläkarbrist av guds nåde.

Jag sa till Peranders Johansson att detta är inte klokt. -Så, illa är det väl ändå inte.
sa (Peranders) Vi tillsätter ju 3 miljarder extra.

Det var då i våras i Värnamo jag uttryckte sanningen att;
"Det hjälper inte med en tiger i tanken när det sitter en åsna bakom ratten."

Nu börjar sanningen komma i fatt moderaterna både i Tandvårdsreformen och FRA.
Moderaterna har lyssnat på de "Falska Profeterna" gissa vilka och det får vi nu alla lida för.
Värst blir det för patienterna.

Moderaterna borde byta namn till "Byråkraterna." Jag har fortfarande min uppfattning om samhället och kommer att skrika högt om misstag i fortsättningen oavsett styre.

Dagens vettiga i VP är i alla fall Anders Bengtssons uttalande om att resursskolan måste vara kvar. Annars kommer kostnaderna längre fram och jag håller med.

Lars-Olof Reinfeldt
Vetlandalistan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home