Tuesday, September 09, 2008

Nya tider, nya synsätt

Jag kom just hem från Vård o Omsorgsnämndens möte som tyvärr inleddes med ett sorgligt meddelande att Willis fru inte längre finns vi sin makes sida. Mina kondoleanser.

Marie Johansson skötte ordförandeskapet med den äran i Willis frånvaro.

Jag ställer mig reflexionen om vi kan pressa den kommunala verksamheten mera.
Det verkar som vi kommit in i en återvändsgränd där både personal och brukare tycks få det svårt i framtiden. Vi kan inte höja skatterna och vi kan inte sänka servicenivån.

Alternativ utreds men är det politiskt möjligt att hitta bra vägar. Målet oavsett partifärg är nog ändock att gamla, sjuka och dementa tas omhand etiskt sätt även vid ett icke val.

Bengt hade varit och på besök till Hemtjänsten i centralorten vilket han redogjorde för.
Personalen hade önskningar om en bil till Tomasgården. Vilka pengar hittar vi i denna svåra stund.

Jag gav Bengt ett tips om att motionera om bilsponsring. Kanske är det så att Holmgrens, Karlbergs eller någon annan bilfirma vill gå in och hjälpa våra behövande till en bättre tillvaro på ålderns höst så personalen lättare kan ge snabb vård.

"Hemtjänsten i samarbete med XXXX,s bil."

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home