Thursday, September 04, 2008

Demokrati och respekt

Det glädjer mig att Gunilla Hjelm gör klar sin inställning på sin blogg, att det är viktigt att det fria ordet och åsikterna måste få utrymme i politikersfären i Vetlanda och den hemsida som kommunen fogar över.

Har hon, som hon känner sig, oskyldigt blivit påhoppad av mig så är jag den första att beklaga.

Klas Håkanson ringde mig och han tror att han blivit felaktigt tolkad så det har bidragit till att min blogg togs bort. Jag accepterar hans synpunkt och vi kan alla bli feltolkade.

Däremot är jag av den åsikten att den ytterst ansvariga för hur demokratifrågorna i Vetlanda sköts är kommunalrådet.

Det är otroligt viktigt att människorna har någon personligt ansvarig för det samhälle vi lever i som de kan vända sig till.

Jag kommer i min politiska gärning ständigt att jobba för att det inte ska gå för beslutsfattarna att gömma sig bakom kommunen, staten, nämnden, ledningen, myndigheten för att dra sig undan de konsekvenser som deras beslut orsakar den lilla människan.

Vi måste som politiker kunna möta väljarna öga mot öga på Storgatan och stå för våra ställningstaganden och beslut.

Jag vill inte ha ett fegt och anonymt samhälle.

Varje medborgare kräver respekt från de förtroendevalda.
Det får inte vara som det på senaste tiden blivit att åsikterna är totalt olika de som väljarna fick höra innan valet.

Lars-Olof Reinfeldt (m)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home