Friday, August 29, 2008

Reinfeldt

Massmedia envisas med att inte skriva ut mitt epitet fullt ut, och det oroar ombudsmannen Stellan Paulsson ständigt. Nu senast i fredagens Expressen.

Detta råder just nu;

"L-O Reinfeldt hoppar av den moderata partipiskan. L-O Reinfeldt har tillsvidare kvar uppdragen i styrelser och nänmder samt är medlem i moderaterna."

Jag har aldrig någonsin backat om mina värderingar från Moderaternas Idéprogram 2001 i Jönköping. Varken före eller efter valet. Dessa värderingar kommer jag att företräda och är det så att likaledes råder över blockgränserna så röstar jag för våra medborgares bästa.
Moderat politik är beslut för samhällets framtid.

Om man tänker efter så är det kanske rätt som massmedia trummar ut att Reinfeldt hoppat av moderaterna. Det är kanske så att det ligger starka krafter bakom media som anser att Fredrik inte längre represeterar det moderata partiets grundläggande värderingar. Partiet är dess medlemmar och grundvärderingar.

Ungdomar kan lätt råka i dåligt sällskap och då har vi mera erfarna en moralisk skylldighet att både tillrättavisa samt leda vilsna unga in på en bättre väg.

Droger och tvivelaktiga handlingar kan ödelägga många ungdomars framtid.

Jag var först ut att påtala risken med Hägglunds tandvårdsreform. Jag fick många bannor för min skarpa kritik. Nu vet vi resultatet. Insändare och TV-inslag som dömer ut densamme.

FRA lagen och dess kritik känner vi också väl till vid det här laget.

Moderata värderingar stödjer inte ökad byråkrati och kontrollmakt från staten och det är många som inom moderaterna känner sig vilsna och tvivlar på den nuvarande ledningen.

Alla som kommer i dåligt sällskap bör få en chans till rehabilitering och när nu Fredrik slagit sig i lag med tvivelaktiga gäng så tror jag att dessa försonande krafter använder mig som redskap för att påtala att han äventyrar moderaternas framtid.

Trovärdigheten ligger i att klart deklarera sina åsikter och inte offra sina löften lättvindigt för att klamra sig kvar vid maktens taburetter. Herr Hägglund deklarerade klart och tydligt löftet att sänka bensinskatten före valet.

Vi kan inte låta väljarna gång på gång köpa grisen i säcken och få till svar att det var vår målsättning. Valdeltagandet sänks och politikerföraktet ökar. Detta urholkar demokratin och vad ska vilsna ungdomar och moderater ta vägen.

Jag vet om personer som har tanke på att starta ett riksdagsparti och partiprogrammet är till stora delar klart. Är det detta som alliansen vill?

Lars-Olof Reinfeldt
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home