Friday, September 12, 2008

Framgång kräver kommunikation

Kommunikation har tydligen aldrig varit moderaternas styrka i Vetlanda.

Man hör mycket om hur det varit i gångna tider och inte kunde jag väl tro att vuxna människor inte vågar ta kontakt och diskutera om man har åsikter som avviker från den man själv företräder.

Jag får väl acceptera att Rom byggdes inte på en dag.

Anders Karlgren tycks stöpt i samma fåra och det fick ju både Peranders Johansson och Håkan Jansson bli varse när de i våras sparkades ur förbundsledningen för moderaterna i länet.
De fick heller inte någon information i god tid för stämman.

Karlgren antyder att jag inte lever i samma väld som han. Det stämmer. Jag lever i verkligheten och träffar människorna som är berörda av politikers beslut. Det är detta jag förmedlar.

Det är väl så det går till. Tyst, tyst och sen ett knivstick. Verkar mer som hämtat från högerdiktaturer i sydamerika.

Jag hoppas att jag visat vägen för fler politiker som liksom jag har svårt för att prostituera sig och ta på drängbyxorna.

En levande demokrati kräver mod.

Med Karlgren vid rodret är det bara att beklaga att efter nästa val är alliansregeringen ett minne blott.

Synd för jag har träffat många goda moderater och ideologin är det inget fel på.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home