Monday, September 22, 2008

Framtiden ljusnar

Äntligen har Bouvengskan sagt upp sin fullmäktigeplats. Jag tycker synd om Klas Håkanson som fått köra reservlag hela tiden. Helena har inte varit på ett enda gruppmöte eller fullmäktige.
Hon rör sig i en högre rymd och nu siktar hon på EU.

Jag måste hålla med om att hon är både duktig i det hon vill och det saknas inte ambition för mera uppdrag.

Vi andra stannar kvar på gräsrotsnivå och vad jag själv tycker, så är det i verkligheten på gator och torg man förstår hur våra medmänniskor har det i vardagen.

På vägen till jobbet fick jag uppmuntrande ord från en fullmäktigeledamot från annat alliansparti som hoppades att jag hade kraft nog att få igång något enande över blockgränserna i form av Vetlandalistan eller Vetlandas Väl. Hon var trött på detta revirpinkande där barn och gamla får sitta emellan för taktiska finter.

På vägen hem var det ytterligare en Vetlanda bo som frågade hur jag mådde. Det var nog lite bättre på Jarls tid om jag uppfattade rätt. Nu verkar det vara helt åt fanders med moderaterna i stan. Även han hoppades att jag stod på mig och fick igång något parti som stod upp för de människor som bor här i stan.

Med allt stöd som jag möter så känns det väldigt positivt för Vetlandas framtid men man kan inte köra allt själv utan det behövs fler som vill vara med och föra utvecklingen framåt.

Vilka är dessa ansvarstagande medmänniskor i Vetlanda? Gör er röst hörd!

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home