Thursday, September 25, 2008

Moderaterna moraliska förlorare

Jag börjar tycka synd om moderaterna i länet.
Handlingsförlamade och virriga som en hönsskock.

Så länge någon inte begår någon brottslig handling kan ingen uteslutas från m.

Märkligt är att man är obekväm bara för att man framför moderata idéer som man gick till val på.
Personer ska stå för sina handlingar och inte smita undan sitt ansvar i myndighetsutövning.
Alla människor har rätt till att mötas med respekt och ha någon att vända sig till för att få rättvisa på beslut fattade på felaktiga grunder. Där förbehåller jag mig den rätten att namnge de som fattat olika beslut. Det är detta som moderaterna förlåt mig kristdemokraterna inte klarar, moderaterna är ju bara medlöpare.

Höglandsnytt försöker hämta fakta;
Det här är fakta så som de redovisas av länsstyrelsens expert Göran Hjalmarsson:
*Platsen i fullmäktige behåller Lars-Olof Reinfeldt vare sig han byter parti eller blir vilde;
*Platsen i landstingsfullmäktige behåller han också.
*Posten som ordförande i kommundelsrådet (Bäckseda) kan moderaterna kräva att han lämnar;
*Han kan även tvingas bort från posten som ersättare i Mediacenter;
*Det gäller även uppdraget som ersättare i vård- och omsorgsnämnden;
*Även uppdraget som nämndeman i hovrätten kan tas ifrån honom.

Hur de än beslutar så förlorar dom i trovärdighet. Det blir som att utesluta deras egen ideologi.
Jag önskar dom bara lycka till, i nästa val är dom ett minne blott.

L-O
Vetlandalistan

PS när jag gick hem i dag var det ytterligare en Vetlandabo som hoppades på ett nytt parti i Vetlanda och var jag med skulle hon rösta på mig.
Jag håller med det behövs ett parti som ser till människan i första rummet och inte partipiskekäbbel.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home