Monday, March 01, 2010

Plogbils-lov

Alla är trötta på snön och skottning.

I dag när jag kom hem efter jobbet hade plogbilen varit på vår gata.
Jättebra tänkte jag. Vi är noggranna med att ha iordning så post och tidningar kan levereras. Grannarna har fått påpekande om att hålla bättre rent annars blir det ingen post.

När jag kom till vår tomt kunde jag se att plogbilen hade tagit en lov upp på ett par tre meter och lämnat av snön på vår garageinfart.

"Fan." Är detta tacken för att man sköter sig?

Jag ringde Elmeke direkt. Han var sjuk så jag kom till Sven-Åke. Han tyckte det var dåligt värre så jag skulle ringa Inge Johansson direkt.

Inge sa att snökörarna var trötta och körde mycket och sent. När de kom hem så skulle de skotta sitt eget. Det gör väl vi som jobbar också. Vi kommer hem efter långa arbetsdagar och då har vi också snön kvar.

Plogbilens snö släpper när det blir fritt och åker iväg en bit. Detta skulle kunna vara förklaringen till att snön kom in på garageinfarten.

Då måste väl hjulen på plogbilen också följt med in en bit på garageinfarten när det blev fritt.

Jag tror alla är trötta på snön men vi behöver inte göra det värre än vad det är.

Jag undrar hur det kommer att vara framöver. Jag kommer nog att ta ett kort för att få vitt på svart som man säger.

Den här gången tog jag bort snön och det har förekommit förut att det legat lite onödigt mycket framför porten.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home