Tuesday, February 16, 2010

Yttrandefrihet

På min blogg startade Göran Ivarsson kommentarer, utifrån ett försök från min
sida, att låta kommundelsrådens möjligheter utökas med motionsrätt.
Detta kräver en del nytänkande för att förstärka närdemokratin.

Denna debatt fortsatte med intressanta synpunkter mellan Göran, mig och
Janne Åsander över mailen.
Det är synd att inte en större bredd får ta del av den etablerade maktens
argumentation kontra nytänkandet.

Därför lade jag ut dessa mail på bloggen. Jag kan inte se något som skulle
skada Vetlandas främste politiker, Kommunfullmäktiges ordföranden i detta
offentliga ämne.

Jag har nu fått ett mail där Göran Ivarsson näst intill beordrar mig att ta
bort denna diskussion. Då ställer jag mig frågan varför? Det finns inget
personligt i diskussionen.
Det finns inget som är ofördelaktigt för någon personligen.

Göran Ivarsson brukar tillrättavisa mig efter alla konstens regler i fullmäktige
för att kompromettera mig inför andra. Taktiska röstningsprocedurer där
Sturesson myser och ler.

Detta kallar jag osmaklig mobbing. Var är det kristna budskapet?

Hur kan de mobbade eleverna i skolan se på detta när de höga vederbörande
inte är bättre? Dessa politiker som har förtroendet att värna alla medborgare.

Är det någon som tycker att mitt resonemang behöver en kommentar så skriv
gärna något nedan. Jag överväger att ta bort Göran Ivarssons mail snart.
Inte pga att jag tycker att jag varit ojust mot honom,
utan pga ren medmänsklighet.

Jag tycker att en så viktig fråga som närdemokrati skall få högre prioritet därför borde debatten få fortgå. Det hade varit renhårigare om han fortsatt kommentarerna på bloggen och inte via mail för att skriva oss på näsan vad som är nu gällande.

Bloggen är en personlig egendom i etern som ska användas för utveckling av
idéer och personliga reflektioner

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home