Saturday, February 14, 2009

Ekonomi och Moderater

Enligt Börje Wilsborn så skrider arbetet med Tjust Kulle projektet framåt med stormsteg. Nyemissionen kommer att innebära många nya miljoner.
Mycket bra enligt mig och jag tror på de som arbetar för detta. De brinner av iver och glädje.

Skolnedläggelserna hänger i luften och nu kan vi även genom dagens VP där Gunnar Holm Kommundelsrådets ordförande i Björköby är orolig för framtiden. Politikerna ser inte ut i kommunen för att förstå, ska de komma får man bjuda ut dem.

Kommunstyrelsen och då c verkar inte vilja förstå detta och har skygglapparna på.
Det blir mycket lättare att lägga ner och dra in på något som man inte har verklighet på.

Rubinen (dagverksamhet och upplevelse för svårt handikappade) har påförts fler brukare än verksamheten tål och personalen (basen)ser ut att mera bli förvarare än pedagoger och det finns risk att inskrivna brukare utan assistent kan komma i kläm då och då. Detta är inte acceptabelt och frågan är när vi har uppdrag granskning med reportage där.

Som vice ordf i Moderaterna Vetlanda ser jag det som mycket märkligt att jag inte fått någon inbjudan till årsmötet som ska hållas nu på måndag (16 febr).

Jag har styrelsemöte i Jönköpings läns tandläkarförening denna kväll men det hade varit trevligt, att få tacka för den tid som varit och att den har varit lärorik.
Jag har lärt mig hur interna turerna går i ett parti och hur man kan vrida ideologin för att vara behjälplig i det kommunala sveket mot medborgarna.

Det finns många bra moderater i Vetlanda och jag hoppas att de växer i sin politiska gärning. Nu införs bara en liten ynka notis i VP 2 dagar före årsmötet.
Det brukar finnas en punkt i dagordningen som tar upp mötets stadgeenliga utlysande.
Jag undrar om det blir bifall där?

Kommunhuset behöver extra pengar för renovering, skolskjutsarna till Skede och Pauliström blir betydligt dyrare än beräknat, fria arbetskläder som lovats av hygienskäl måste till, sociala verksamheten kräver mer nu i lågkonjunktur, skolorna klarar inte sin kvalitet, kommunalrådet äskar mer i lön.

Sammantaget är det mycket som hade behövts prioriterats före än att ge fritidssektorn ett överbidrag på 50 miljoner som jag uppmärksammade kommunfullmäktige på.

Hon har det inte lätt Gunilla Hjelm och jag förstår enligt hennes blog att hon söker lösningar hos Siegmund Freud.

L-O

1 Comments:

Blogger Lars said...

"Som vice ordf i Moderaterna Vetlanda ser jag det som mycket märkligt att jag inte fått någon inbjudan till årsmötet som ska hållas nu på måndag (16 febr)".

Lars-Olof, när jag lämnade mitt styrelseuppdrag i Centern fick jag en liten present för mitt engagemang. Då var jag endast medlem i ett parti, det vill säga Centern. Jag tror dock inte att jag skulle ha fått någon present om jag hade gått med i Moderatrena samtidgt som jag stod på Centerns medlemslista, dessutom som styrelseledamot.

I moderaternas stadgar framgår det tydligt att man inte får vara medlem i två partipolitiska föreningar samtidigt därför är det inte så konstigt att du inte blir kallad. Jag har dock fått en kallelse i brevlådan och det har nog alla medlemmar fått utom du som saknar moralsika spärrar.

För din egen trovärdighets skull så tror jag det vore bäst om du ringer till Moderaternas kansli på måndag och ber om att få bli avförd från medlemslistan med omedelbar verkan ty det räcker inte med att låta bli att betala medlemsavgiften eftersom du kommer att stå kvar ända till oktober då du avförs automatiskt. Alternativt skulle du kunna avsäga ditt medlemskap i Wetlandalistan, det blir som samma effekt av det. I oktober kan du då ansöka om medlemskap i Wetlandalistan igen.

5:52 AM  

Post a Comment

<< Home