Friday, January 23, 2009

Spott och spe

VP-artikeln om Kjell-Åke Nottemark.

Detta bevisar ju att det behövs en annan kultur i Vetlandas politiska värld.

En politiker, oavsett åsikt eller röstning skall inte förnedras för det dom står för.

Kjell-Åke har fått smaka partipiska precis som jag fick göra och efter beslutet var jag fram till honom och gav honom mitt stöd.

Jag var den ende som röstade för ett eget förslag med balans och jag har bara fått positiva signaler från båda lägren. Mitt förslag hade en prägel som skulle moraliskt klara hela kommunen men de andra politikerna är så hårt styrda.

Jag tror att de var rädda för att rösta på mig och det nya partiet WetlandaListan. Direktiven kommer från högre ort.

WetlandaListan är nu registrerat för nästa val och vi kommer att föra ljus och förnyelse in i det politiska rummet i Stadshuset.

Det måste bli ett stopp på politiska trakasserier för de som råkar ha en annorlunda syn på besluten som skall tas i fullmäktige. WetlandaListan kommer inte att trakassera sina egna även om de röstar annorlunda mot merparten i partiet.

Man ska kunna vara ärlig mot sitt samvete utan att få utstå spott och spe.

Vi kommer också att verka för fler folkomröstningar och att människorna ska utnyttja sin rätt till Medborgarförslag.

Jag är glad för att Vetlanda äntligen får den bandy och ishockeyhall som vi så väl förtjänar.

Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan
www.wetlandalistan.se

PS. Dessa nämnda här under, röstade för 6,8 miljoners förslaget och WetlandaListan kommer att se till att ni inte sviker ansvaret för att vård, skola och omsorg och att det inte försämras pga ert ställningstagande.

Carl-Axel Bengtsson,Sven Toll,Tommy Bohman,Göran Lindell,Urban Erntoft,Gunilla Bergdalen,Ingemar Sturesson,Tony Andersson,Peder André,Lena Åhrén,Eijlon Johansson,Lisa Arvidsson,Marie Johansson,Håkan Thydén,Carina Strömbäck,Henrik Tvarnö,Anna Thoursie,Gunilla Hjelm,Lennart Lööw,Willis Josefsson,Håkan Johansson,Gisela Brumme,Carina G Hördegård,Arne Ahlgren,Eva Bondesson,Ingrid Wiktorin,Conny Axelsson,Dan Ljungström,Anna-Lena Klein,Almuth Holmqvist,Ann-Charlotte Andersson,Jan-Erik Josefsson,Siv Fransson,Nils-Erik Olofsson,Nisse Norén,Nils-Erik Johansson,Ann-Britt Farmare,Percy Karlsson,Björn Rydén,Magnus Olofssgård,Mikael Ekvall,Agneta Lindberg,Daniel Johansson,Göran Ivarsson

Nedlagda röster;
Alf Tagesson,Stig-Göran Fransson Kjell-Åke Nottemark Lena Hållinder Berglund

Eget ja-förslag
Lars-Olof Reinfeldt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home