Wednesday, January 21, 2009

Bandyheder

Först vill jag gratulera Arenabolaget till beslutet i fullmäktige.
Nu är det bara att kavla upp ärmarna och se till att vi får en hall till nästa säsong.

Jag är för hallbygget men det får inte bli på bekostnad av de svaga, utstötta och sjuka i samhället.
Kommunen har sin största skyldighet i att värna de som inte klarar sig på egen hand. Det utesluter inte att kommunen uppmuntrar till ideella initiativ.

Jag var ensam om mitt förslag för hallbygget i fullmäktige. 4 lade ner sina röster medan resten röstade för 6,8 miljoner skattepengar i 25 år till bandy och isverksamheten på Tjust Kulle.

Jag har en lista på dessa jasägare och är det någon som märker att vården blir sämre, skolor läggs ner, maten och omsorgen försämras, de psykiskt sjuka får lida, så är det bra att vi har namnen på dessa ansvariga. De får då förklara varför det inte finns resurser till livets nödtorft med hjälp från kommunen.

Jag har satsat 5000 i Arenabolaget och för hederns skull utmanar jag de i fullmäktige som inte gjort detta att stödja vår fina och traditionsbundna bandyverksamhet.
Vetlandas stolthet är och förblir VBK som vinteridrott.

Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home