Tuesday, January 20, 2009

Social empati och heder

Empati och förståelse för hur vanligt folk har det, är ett grundaxiom för vettiga makthavare.
Ludvig IVs gemol lär ha uttryckt när sändebud från det svältande folket kom och sa att de har inte mat;
"Så ge dem kakor då."

Framtiden i lågkonjunkturens Sverige och Vetlanda kommer att ställa stora krav på sans och förnuft, så därför vill jag att de beslutande i morgon lyssnar till den enda vettiga lösningen.

Det pratas på Höglandsnytt om de som har aktier i Arenabolaget ska få rösta. Jag har försökt att hjälpa Arena bolaget och äger aktier där men det kommer inte på någon punkt att påverka mitt beslut. Jag röstar för Vetlandas bästa och jag tycker att de som inte äger aktier och vill använda andra människor skattepengar till vidlyftiga projekt äventyrar sin heder.

Därför tycker jag att de som inte äger aktier och röstar för 6,8 miljonersförslaget gör ett svagt intryck. Därmed vill jag utmana resten av fullmäktige att så fort det är möjligt, stöd Arenabolaget i deras kamp för att få in pengar genom att köpa aktier där.

Jag riktar mig till kommunalrådet och de politiker som röstar för 6,8 miljoners förslaget.

Jag vill att ni ser de dementa och de sjuka åldringarna i ögonen och säger att vi bryr oss inte om er. Vi satsar vårdpengarna på det friska bandyfolket så de inte behöver anstränga sig.

Jag vill att ni ser de stackars små barnen med sina föräldrar ute i kommunen i ögonen och säger att vi bryr oss inte om er och er skola. Vi lägger ner era skolor och låter er komma tidigare till en otryggare värld i högstadiet. Vi vill att de friska bandyvännerna inte ska behöva anstränga sig för sin sport.

Jag vill att ni ser de socialt utslagna i ögonen och säger att vi bryr oss inte om er.
Vi låter er försörja er på prostitution, droger och kriminalitet.
Vi satsar hellre pengar för kriminal och samhällsuppbyggnad på elitsponsring till de som är arbetsföra och kan jobba för det de brinner för.

Tänk på dessa kommuninnevånare som varit med och betalat skatt för vård, omsorg och skola när ni fattar ert beslut.

Rösta med samvetet i behåll.

Stöd en Bandyhall på WetlandaListans sätt och stöd den med ansvar om kommunens innevånare.

Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home