Friday, January 09, 2009

Onödiga sociala underskott

Det är fortfarande stort underskott i Vård och Omsorgsnämnden.

VRA-Reinfeldt fick i dag bekräftat att rycktet var sant angående Camilla Tjernberg.
Hon som är utbildad socionom hade inte dragit tillbaks sin ansökan om tjänst.

Vidare fick jag reda på att söker man tjänster inom handikapomsorgen så placeras man i hemtjänsten och viseversa. Vidare lovas man fast tjänst efter en tids vikariat. När tiden närmar sig blir i de flesta fall bara vikariatet förlängt, om inte man visar sådan kompetens och kunskap att man vågar ifrågasätta verksamheten för att den ska fungera bättre. Då blir det slut som i fallet Heidi Runesson.

Underskotten i budgeten är nog snart avhjälpta om förvaltningen försöker efter devisen,
" Rätt man/kvinna på rätt plats. "

WetlandaListan har mycket att ta itu med, bara inte Vetlanda kommun blivit av med många bra medarbetare tills nästa val.
För min del kan jag bara tillägga att i min anamnes under rubriken Allergi står det, mobbning, myndighetförtryck och korruption.

Kommunalrådet som har så knaper lön kan snart försätta oss i ett ännu större underskott.
Jag gillar inte att man från många politiker vill skjuta över kostnader i onödan på kommande generationer. Det finns lösningar som med lite sunt förnuft inte behöver kosta så mycket.

Men en del är väl uppvuxna med att pengar, det är något man går till ett hål i en husfasad och hämtar. Som Smålänning är det hårt arbete som ger styrka och framgång och jag hoppas att de i Arenabolaget inte tillhör skaran bortskämda moderatslynglar utan vill lägga ner mer praktiskt arbete så vi får en hall som hela kommunen kan stå bakom.

Vetlanda behöver en förändring.
"Yes we can!"

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home