Thursday, January 22, 2009

1 mot 44

Dagen efter beslutet är det glädjens rus på många ställen. Jag hoppas verkligen att Arenabolaget reder ut projektet och jag hoppas att många kommer med hull och hår att ställa upp ideellt för detta.

Skulle det misslyckas så är det kommunen som ändå måste gå in och rädda spillrorna.

Det finns också många äldre, handikappade, sjuka och skolbarn som nu räds kommunalrådets argumentering, varför hon vill satsa miljoner i hallbygget och inte värna dessa grupper.

Jag kan bara beklaga att kommunalrådet som ett argument, för fram statistik på, att vi satsar för mycket på vård och omsorg och för litet på fritidssektorn jämfört med andra kommuner.

Därför kan vi nu satsa dessa miljoner på Tjust Kulle och dra ner på omsorgen i kommunen så det jämnar ut sig gentemot andra kommuner som visar en mindre empati för de utsatta.

"Du har brutit benet, men vi har redan hjälpt så många med benbrott så det behövs inte här."
fritt översatt.

Detta är ett hån mot humaniteten.

Att så använda statistik så att människor bara reduceras till brickor i ett pengaspel för att kommunalrådet skäms över Vetlandas placering i jämförelse med andra kommuner i Sverige ställer jag mig helt främmande till.

Jag diskuterade just med en granne som antydde att han gärna skulle vilja slå sig ner över en kopp kaffe tillsammans med kommunalrådet och utröna hur hon tänker. För det gör hon väl på något sätt.

Jag gick efter beslutet fram och gratulerade henne till fullmäktigebeslutet men istället för tack blev det ett hånfullt svar om personliga påhopp och annat, så en utsträckt hand var ej välkommet

Om vi nu ändå tar upp personliga påhopp så kan man inte undgå att lägga märke till herr Sturessons gliringar om mig och mina ordval igår.

Jag sänker mig inte så lågt så jag kallar honom den eviga tillstyrkshoppan i stolen, så det gör jag inte.

Nu ser vi framåt och då är det nya politiska landskap som gäller efter nästa val och jag tror att Vetlandas befolkning vill ha tillbaks humaniteten och förnuftet i Stadshuset med hjälp av WetlandaListan.

Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home