Monday, October 06, 2008

Sanning krävs

Jag har ännu inte fått något svar från Anders Karlgren. Feghet eller den vanliga strutsmentaliteten från moderat håll. Att inte svara ger också besked.

Jag har hela tiden trott att moderater var ärliga rättframma och mån om att ge klara och tydliga svar. Tydligen har vi fått en ordföranden som inte klarar dessa grundläggande krav på social kompetens.

Anders Karlgren och Stellan Paulssons besök för att klämma åt mig liknar mer och mer amrisarnas anfall i Grisbukten. Dit lockade av några fega Qvissling typer.
Synd att så få ska förstöra för så många. De flesta moderater i Vetlanda är ju bra folk.

Nästa vecka kör älgjakten igång. En helig tid för många.

Från obekräftad källa har jag hört ryktas att om Lissabonfördraget går igenom så finns det risk att EU lägger sig i vår nordiska jakt samt även inskränkningar i allemansrätten.

Tänk scenariot att rika sydeuropeer köper upp våra relativt billiga skogsegendomar och hägnar in. Då blir det som på kontinenten att säga adjö till svamp och bärplockning.

Jag tycker att det är oerhört viktigt att alla svenskar får ta del av Lissabonfördraget och göra en egen bedömning om vi är mogna att släppa vår själbestämmande till Bryssel.


Lars-Olof Reinfeldt
Vetlandalistan
http://www.reinfeldt.org/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home