Monday, April 16, 2007

Mikael Ekwall

Mikael vet inte hur rätt han har i sin starka reaktion mot kommunalt drivna förvaltningar.

Idiot-privatiseringar av allt löser inte några problem, men skulle det finnas alternativ till kommunal verksamhet i större utsträckning, finns det både ut och ingångar för alla människor i vårt samhälles verksamheter.

Kommunen döljer och håller enskilda människor om ryggen. Det är bara en naturlig reaktion när systemet hotas. Vi kommer inte åt människor bakom felaktiga beslut.

Hade kommunen varit en privat driven verksamhet hade huvuden rullat snabbt och byket i organisationen tvättats grundligt och snabbt.

Kommunisterna vill ju inte enligt programmet ha annan verksamhet än kommunal och statlig, så jag ser det som en sund reaktion från Mikael att slå mot det systemet.

Du har i grunden förstått den moderata grundideologin, att alla människor skall mötas med öppenhet och respekt. Vi får inte tillåta oss att stödja unkna och sanningskvävande verksamheter.

Gå på Mikael!

Jag stödjer dig fullt ut i strävan mot fler och öppnare alternativ för människorna i vårt samhälle.

Välkommen till Moderaterna.

Lars-Olof Reinfeldt (nya m)

3 Comments:

Blogger Mikael Ekvall said...

This comment has been removed by the author.

8:04 AM  
Blogger Mikael Ekvall said...

This comment has been removed by the author.

8:06 AM  
Blogger Mikael Ekvall said...

Tjenare Lars!
För det första så stavar jag Ekvall med enkel (V) bara så du vet. Du verkar på något sett ha missförstått vad jag står för. När det gäller kommunalverksamhet så vill jag att så mycket som det bara går ska drivas och ägas kommunalt. I en kommunalverksamhet spelar det ingen roll hur tjock plånboken är - om du är privattandläkare eller deltidsarbetande städerska. Jag tycker dessutom att Sveriges naturresurser skall ägas gemensamt av folket, så som skog, vatten, elbolag mm. För den delen förstatliga gärna Telia igen och byt dess namn till Televerket det skulle göra mig jätte glad. Jag tackar givetvis för erbjudandet men tackar nej vänligt men väldigt väldigt bestämt. Ha en fortsatt trevlig dag.

8:08 AM  

Post a Comment

<< Home