Thursday, October 16, 2008

Vänner till rättvisa

Jag kan inte låta bli att upplåta dagens sida åt en av de stora debattörerna i Vetlanda "Jack Andréen"
Få människor är förunnat att besitta en sådan energi för att få praktisk politik ventilerat i de öppna rummen som Jack.
Det finns säkert fler som liksom han och jag blivit utfrysta i politikens korridorer för att vi värnat om Vetlandabornas väl och inte vikit en tum för rättvisans sak.
Det har redan anslutit sig en välmeriterad politiker till Wetlandalistan som tidigare blivit utfryst för att han inte fann det rimligt att det slösades med våra pengar och köptes dyra fyrhjuls drivna lastbilar i onödan.
Jag vill härmed inbjuda fler att signa in för Vetlandas bättre framtid och höra av sig till mig.
Blir vi starka mår hela kommunen bättre och vi får en ständigt fungerande demokrati.
Det behövs en förändring även här i stil med Obama.
Nedan följer Jacks brev till mig. Tack Jack.

Lars-Olof Reinfeldt
Wetlandalistan

------------------------------------------------------------------------------------------------

Din "fullständiga" respektlöshet mot konventionellt sätt att bedriva politik av "Vetlandamodell"
har nu kulminerat i ett budskap - Reinfeldt bildar partiet WetlandaListan.

Min inställning till behovet av förändringar innebär att jag ser fördelar i ditt engagemang
och önskar dig lycka till i ett ovanligt energikrävande och jättejobbigt projekt.
Många programpunkter är sådana att de kan vinna sympatier från många som är trötta
på partipiskor och en del annat trams.
Som ett nytt alternativ för Vetlandabor, som du nu söker stöd för av väljare, - kan bli
beroende av att utöver program, satsningar inriktas mot att vidga förtroendekapitalet,
med inriktning att prioritera debatt kring sakfrågor.

Höglandsnytt skriver:
"Han konstaterar att det gör ont i själen att förlora vänner som han tyckt om".
I samtal vi fört - har jag sett dig som en bra representant för nya moderaterna, du har varit
pådrivande för nödvändig öppenhet. Med bra representant vill jag i första hand fokusera
på ditt samhällsbyggarmaner med förankring i politiskt agerande i borgerlig riktning.

De misstag som blivit begångna, - där finns anledning peka på bra många personer,
lokalt, regionalt och på riksnivå, alla borde skärskådas på samma sätt som du blivit
genomlyst, för att inte direkt säga - du har som jag ser det blivit gruppmobbad.
Rota i det som varit, är inte läge för nu.
Jag tackar dig Lars-Olof för att du haft fördrag med mig när jag ibland
klampat in i ditt revir, med en del "feta smällar".
Vi har ogenerat talat i sak och om person. Inget märkvärdigt med det!
Jag hoppas att din känsla för, som du säger: "Förlora vänner", inte får reell verkan,
så dåliga får vi inte vara på något håll - livet går vidare mot nya djärva mål.

Till skillnad mot alla de som avsagt sig från bekantskap med dig, tycker jag att
vi i din tandläkarstol, eller på alla möjliga andra sätt - fortsätter med stimulerande
meningsutbyten.

Vetlandas politiska landskap med nya inslag som initieras av dig Lars-Olof,
är det möjligt att WL kan nå en vågmästar roll?
Med hälsningar
Jack
-----------------------------------------------------------------------------------------------

0 Comments:

Post a Comment

<< Home