Saturday, June 28, 2008

Moderat provvals tal inför moderaternas nominering till riksdagen

Ibland kan det vara på sin plats och gå tillbaka i tiden och se vad som sagts innan valen.
Detta för att friska upp minnet på de som lovat runt och hållit tunt.
Vad övriga sagt vet vi facit på nu om skatter på fastigheter och bensin.

Jag tror fortfarande att jag kan stå för mina åsikter.

Provvals tal 2005 inför riksdagsnomineringen.

Vår största uppgift som Moderater är att ge människorna frihet och ansvar. Frihet att styra sina liv. Ansvar att stå för sina handlingar.

Det skall göra ont att våldföra sig på kvinnor och barn.

I svensk politik finns det två namn Det ena är Reinfeldt Och det andra är Persson. Jag tror att ni kan sätta in rätt man på rätt plats. För det är det som moderat politik handlar om. Rätt man eller kvinna på rätt plats.

Mitt namn är Lars-Olof Reinfeldt och jag har varit tandläkare i snart 25 år.

Som privat företagare drabbas man av blanketter, paragrafer, regler, anvisningar och fan och hans moster. Och med åren så blir det bara mer och mer och man blir trött. Man blir ännu tröttare Man blir deprimerad. Då går man till doktorn.

Nu har jag fått min diagnos. Jag har drabbats av myndighetsallergi!

Det finns bara ett sätt att bli av med den och det är att så många Moderater som möjligt tar sig upp i Riksdag och Regering och rensar i träsket.

Hur skall vi då få mera Moderater. Då brukar jag berätta historien om Solen och Vinden.

Solen och Vinden tävlade om vem som var starkast. Vinden sa till Solen; Ser du gubben som går på vägen där. Den som kan få av honom överrocken är starkast.

Jag börjar sa Vinden och han blåste och blåste men ju mer han blåste desto mer slöt gubben överrocken om sig.
Nu är det min tur sa Solen och lyste med sin värme på gubben som kände värmen tittade upp mot Solen och log. Gubben tog av sig överrocken och njöt.

Det är på så sätt vi skall bli fler.

Min största önskan är att få diskutera tandvård med Ylva Johansson så att hon önskade att hon satt i sandlådan för det är där hennes kunskaper hör hemma.

Det är inte meningen att vi skall lägga miljonbelopp på glassiga valfläsk-reformer. Det är inte meningen att människorna inte ska ha råd att laga sina tänder utan gå och vänta på att bli tandlösa pensionärer och kanske ha råd att sätta in implantat.

L-O Reinfeldt

PS Jag vill ändå skjuta in att i den sista meningen har Hägglund gjort det möjligare att få bidrag till dyrare behandling, men det slukar så mycket mer byråkrati och för de alla flesta blir det dyrare. Sorgligt är också att han omyndigförklarar en hel yrkeskår.

http://www.reinfeldt.org/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home