Wednesday, June 25, 2008

FRA kryper för SORM

I Vetlanda sitter en fd avhoppad politisk diplomat från Ryssland i påtvingad husarrest.

Alexander Kudinov hålls åtskild från sina barn i Ryssland genom en troligen tyst överenskommelse mellan svenska och ryska regeringen. Barnen får inte flytta hit och skulle Alexander åka till Ryssland så kommer svenska eller ryska regeringen troligen inte att bevilja honom tillbaka.

Troligen hade Alexander varit utrikesminister i nuvarande Ryssland om inte han följde sin övertygelse och tro att säga nej till det smutsiga politiska livet.

Han har ett företag här som konsult. Barnen är utbildade Jurister och skulle inte ligga staten till last på något sätt.

Han var med redan på Palmes tid, träffade de stora politiska ledarna i världen och var en av fredsmäklarna i mellanöstern, en god och nära vän till Putin.

Som attache i London umgicks han med drottning Elisabeth.

Denne man besitter en oerhörd kunskap i politisk och diplomatisk strategi. Han har även stor kunskap om den rysska rymdforskningen och företagsvärlden i Ryssland.

Hans kunskaper skulle vara till stor hjälp för Sverige men SORM är starkare än FRA så det är bäst att Sverige fogar sig och kryper för storebror. Jag förstår att Fredrik är rädd.

Jag trodde på den fria människan i en fri värld när jag gick in i moderaterna men nu vet jag att de vågar inte som Olof Palme stå upp för orättvisorna i världen oavsett var myndighetsförtrycket finns.

Av alla mail jag fick i denna kamp mot FRA är det ett som på ett påtagligt sätt visar den känsla som många ungdomar känner i dag.

"Hej Lars-Olof,

Du är en hjälte, jag skulle vilja krama om dig och tacka dig för dinställning i FRA-Frågan.

Jag röstade på moderaterna, men som någon sa så känns Fredrik Reinfeldt som en gammal vän som har gått bort.

Du ska ha tusen tack för att du står emot de här galenskaperna."

Hälsningar

Patrick


http://www.reinfeldt.org/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home