Friday, June 20, 2008

FRA, SORM och framtidens Sverige

Resultat och revidering av tidigare FRA-inlägg som på förekommen anledning togs bort.

Jag måste gratulera regeringen till att få genom lagda avlyssningsförslag. Det var mycket bra jobbat.

Nu är det inte långt till att bli så duktiga som SORM i Ryssland.

Man skulle kunna tro att rysska pengar och övertalningsförmåga fick svenska landslaget att se ut som ett flicklag i EM.

Vi får också gratulerar regeringen till den nya tandvårdsförsäkringen där deras personuppgifter och sjukdomsjournaler lätt kan läggas ut på nätet på det sätt som jag visat i tidigare bloggin-lägg.

Jag förstår att ungdomarna tappar tron på politiken och frågan är om lusten att jobba hårt i nästa val kan lockas fram.

Hotmail, gmail, msm, sms och Facebook är media som används flitigt av den nya generationen.
Multinationella företag kommer i fortsättningen att tveka om investeringar i Sverige där de riskerar att andra får tillgång till deras företagshemligheter.

Att kryptera verkar enligt experterna vara lätt och då är det väl de som ska övervakas för rikets säkerhet som troligtvis är bäst på att dölja sig som drar längsta strået.

Som politiker inordnar jag mig efter piskan och får gilla taget beslut, men som tandläkare och människa i vår globala värld beklagar jag den utveckling som Sverige leder oss in i. I bland undrar jag vad är moderat politik.

Det är som när de rev Stockholms city och han fick flytta ut till Vantörs församling och tyckte skjortan var trång; "är du med på den"?

Vi ses på Guantánamo som Bergelin så bra uttrycker det på SVD förstasida.
Jag förstår att regeringen vill väl men alla kan vi göra fel så även jag.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home