Monday, June 23, 2008

Reinfeldt politisk vilde

Det kom en delegation med ombudsman och ordförande till Vetlanda med budskapet från regeringskansliet att det i Vetlanda finns en moderat orospridare som kan äventyra hela regeringssammarbetet.

Efter överläggningarna beslutade jag med tanke på att jag inte kan ställa mig bakom FRA-lag, Hägglunds tandvårdspolitik och i viss mån även den åldringsvård, som försöker framföras i Vetlanda, att bli politisk vilde och följa mitt samvete mer än partipiskan.

Ett exempel på den förnedrande tandvårdspolitiken kan jämförelse göras med om du till en läkare kommer och har halsfluss så måste läkaren ta en bild på patientens halsmandlar, skicka in den online till försäkringskassan innan han får behandla dig. Allt ska eftergranskas.
Snacka om förmyndarstyre och byråkrati.

Detta med FRA och annat gick jag in i politiken för att få bort och göra ett mänskligare samhälle.

Jag kommer att finnas kvar i Fullmäktige och Landstinget(ers). Möjligen öppnar detta vägen för ett nytt parti i Vetlanda.

Jag tror att moderaterna har gjort ett stort misstag och tappat sin själ för ett rättvisare samhälle.

www.reinfeldt.org

4 Comments:

Blogger Dragan Klaric said...

Du är välkommen att gå med i Sverigedemokraterna! Vi behöver människor som tröttnat på det vansinniga styret av Sverige! Kom och besök min blogg http://www.klaric.se/blogg/ och läs vad jag tycker om den politik som förs i dagens Sverige.

Med vänliga hälsningar

Dragan Klaric

3:24 AM  
Blogger Beatrice said...

Way to go!
Jag bugar för ett ypperligt initiativ, vi är många som tycker det du gör är ärbart.

Nu ska jag fortsätta organisera FRA-demonstrationen här i Örebro.

MVH
Beatrice Lindeh
Piratpartiet, Örebro

5:46 AM  
Blogger Kent Filppu said...

Ser man på. Vi ex-partipolitiker blir allt fler. Välkommen till de partilösas skara.

6:42 AM  
Blogger LO Reinfeldt said...

Tack för alla era kommentarer.
Jag ser mecd glädje att ni såväl som jag tillhör ungdomarna inom svensk politik.

Det är ju de unga i dag som skapar morgondagen. Stå på er för rätten till ett fritt Sverige utan fördolt förtryck.

L-O

7:51 AM  

Post a Comment

<< Home