Monday, June 11, 2007

Louisefallets förlorare

Jag mötte Eilon idag.

Och vad gör du om dagarna?

"Ingenting, jag får ingenting göra. Bortkopplad.

Inte ens Hovrätten. Jag är inte misstänk för något brott säger de, men sålänge utredningen pågår får jag ingenting göra som är arvoderat.

Jag gick tidigare med pension för att kunna ta förtroendeuppdrag. Ekonomiskt är det en kattastrof."

Detta är något som jag inte tänkt på tidigare.

Om utredningen kommer fram till att fria de avstängda från oegentligheter så har de ju lidigt ekonomisk skada.

Vem ska då ersätta dessa?

Att Louise ska ha ersättnig från kommunen råder inget tvivel om.
Men ska vi övriga kommuninnevånare stå för kalaset åt bägge hållen.

Som jag ser det finns det bara förlorare.

Av detta framgår att med en sådan mjäkig och feg kommunledning får vi alla vara med och betala.

Jag hoppas att vi alla kan få fram en öppen, kommunikativ och handlingskraftig ledare för vår kommun vid nästa val.

Tala går ju men det är resultat som räknas.

Lars-Olof Reinfeldt
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home