Sunday, May 27, 2007

Vetlanda i hänryckningens tid

Bäcka-vandring i hänryckningens tid.

Efter lite söndags arbete mötte vi Stig vid bäcken. Mannen som är vår tomte och beskyddare av vår gemensamma miljö längs Vetlandabäcken.

Gräset och slyet är eftersatt och det saknas folk så Stig har fått jobba över en del.

Gräsmattorna står oslagna och maskrosorna fröar i all sin prakt. Det är inte mina ytor de stora utan jag tar de små. Vi har var och en våra områden.

Nu får vi också höra att på mornarna sitter de alkoholbegivna både på scenen i Forngården och i Blomsholm. De grisar ner något förskräckligt så vanligt folk går inte dit.

Skriv något, gör något, går det inte att få ordningsmakten att ta rundor både i stan och längs bäcken.

Stan är ju till för oss alla.

Vet du va Stig? Det håller jag fullständigt med dig om. Vi tar upp det i Kommundelsrådet.
Bra säger Stig och glöm inte undergångarna.

Jag har en lösning på detta sa jag. Var så säker.

Nu kom Gösta med fru och vi talade alla om vår trevliga Gökotta i Farstorp. Samtalet gled snart in på att borde inte Apoteksparken döpas om till Kulturparken. Kulturen finns ju där men var är apoteket. Månde det vara att det tar så lång tid att få ut sin medicin att man hinner vistas i parken under lång tid? Kanske till nästa dag?

Lars-Olof Reinfeldt
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home