Saturday, January 16, 2010

Centerpartiet

Jag lider med kärnväljarna till centerpartiet.
Jag tror att de som tror på decentraliserings, miljö och solidaritestankarna i detta parti börjar tvivla.
I Vetlanda är missnöjet stort på landsbygden med nedläggelser och svek mot de tappra som försöker bo kvar.
Någon ledare för centerpartiet sa att Maud Olofsson har synts för lite.
Med tanke på SAAB affären kan man verkligen ställa sig tveksam till detta uttalande.
Maud har ju synts stup i kvarten men visat en sån feghet att hela Sverige tvivlar om det hjälper att vara näringslivsminister bara för man är ledare för ett regeringsparti. Man måste våga stå upp för våra svenska arbetare.
Jag tvivlar verkligen på den kvoteringsvåg som sprider sig i landet och då verkar det som om moderaterna är dess främste företrädare trots ideologimotsattsen.
Jag diskriminerar ingen oavsett ålder, kön eller bakgrund. Det är rätt man eller kvinna som är det viktiga och deras kompetens. Maud är säkert duktig på mycket men centern bör nog som jag även tycker att moderaterna återgå till ideologin för att få trovärdighet.
KD är och förblir alltid med Göran Hägglund förknippad med polisstaten och FRA.
Frid över deras minne för där saknas den kristna själen i deras handlande. Historien om den barmhärtige samariten har nog KD glömt i Vård och Omsorgen.
Pengarna och budget är viktigare än barmhärtigt bemötande bland medmänniskor.

Hoppas centernväljarna hittar ett parti som tillvaratar landbygdens möjligheter.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home