Tuesday, August 25, 2009

Tjust Kulle

Tjust Kulle är den ständiga följetången.
Idag fick jag ännu ett bevis på att min linje skulle ha givit en startklar hall till denna säsong
Ett antal medlemmar i de olika föreningarna tänkte på frivillig basis ställa upp och restaurera omklädningsrummen. Färg och arbete stod dom själva för.
Jag mötte en av dessa eldsjälar idag och han kunde berätta att kommunen inte hade sett på denna hjälpsamhet med blida ögon utan fördröjt och krånglat till det så länge att de nästan tröttnade att ideellt ställa upp och hjälpa idrotten.
Nu sent om sido så verkade det som dom hade fått renovera omklädningsrummen.
Jag tror att det är många som skulle ställa upp och gör några tag för vår kära bandy i Vetlanda.
Jag tror att kommunpolitiker och andra bättre bemedlade ringaktar den kraft som finns i vår kommun.
Allt är inte pengar utan med hjärta, tro och engagemang så når vi mycket längre.
WetlandaListan kommer att plocka fram dessa krafter och då kommer bättre tider mycket snabbare.
Lars-Olof Reinfeldt
WetlandaListan

0 Comments:

Post a Comment

<< Home