Tuesday, August 05, 2008

Strålande Hägglund

Ett litet klipp från vardagen numera inom tandvården.

I dag kom en patient som hade bitit av ett hörn längst fram på sin framtand.
Både hon och jag såg hur det såg ut och vad som måste göras.

Nu är det så att myndigheten vill se det i efterhand så därför är det vanligast att ta en röntgenbild. Lite extra strålning i onödan för att tillfredsställa socialminister Hägglund.

Lägg därtill alla andra onödiga strålningar som inte är nyttiga och ges vår befolkning så förstår nog de flesta att vi släppt lös kontrollkrafter i samhället som är till skada för de flesta.

Nu hör det till saken att det tar nästan dubbel tid för behandlingarna för att dokumentera och hitta koder som passar till diagnoserna som också måste registreras.

Jag har en kamera som jag köpt in för att slippa stråla mina patienter. Den går lös på 20000:- per rum, således 40000:- för att skona dem. Vilken billig tandvårdsreform!

Åsnor tror jag är kloka djur jämfört.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home