Tuesday, July 22, 2008

Olof Palme

Måndagen den 14 hade Nässjö Moderaterna en alldeles utmärkt insändare, i Vetlanda Posten där de fördömde FRA-lagen och menade att Sverige, behöver en författningsdomstol som säkerhet mot dylika tossigheter.

Jag reagerade mot att det inte stod något namn under och skrev en insändare som svar på denna. Det gick några dagar och jag såg inget införande så jag kontaktade tidningen.

Det hade blivit en miss sade de och namnet som fallit bort skulle vara Jörgen Stiernborg. Jag vet att det finns många bra moderater i Nässjö som likt Jörgen vågar stå för sina åsikter och då är det ytterligt viktigt att vi slår vakt om yttrandefriheten.

För säkerhets skull tog jag kontakt med Jörgen och fick följande svar;
"Jag mejlade till redaktionen, och de lovade en rättelse. Men någon sådan har jag inte sett till. Men visst vill jag ha en rättelse."

Nu ska sägas att högsta hönset i Nässjö för moderaterna är Anders Carlgren. Han var en av lakejerna som utsänd från Rosenbad skulle tysta mig.

Man kan bara spekulera i om han har hållhake på tidningen och inte ville ha någon fri debatt i partiet i Nässjö. Det finns olika metoder att tysta åsikter.

Många moderater har bett mig stanna kvar i partiet och försöka få en öppen debatt inom partiet.
Vi måste kunna ha olika åsikter och för den skull inte åsidosättas som nu i Nässjö.

Debattinsändarna verkar för närvarande vara politisk propaganda från regeringssidan.
Är Sverige inte så demokratiskt som övriga världen och många svenskar ser vårt land?

Har vi en stark politisk inre kontroll och kan vi kanske hänföra mordet på Olof Palme till ett politiskt mord?

Lars-Olof Reinfeldt
För Folket
http://www.reinfeldt.org/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home