Wednesday, March 26, 2008

Kommunal tillgänglighet

I går skickade jag detta meddelande till Hans Svensson och Peder André, kopia Klas Håkansson.

Ingen har öppnat mailet. Ingen har kommenterat. De är våra högsta i Vetlanda inom skolan.

En förälder kämpar i månader för att deras barn inte skall skiljas från kompisar och bli ensam i ny skola. Föräldrarna möts bara att det blir bäst så utan motiveringar.

Jag tycker det är ynkligt av folkvalda och förtroendevalda med bred yrkeskunskap inom skolvärden att inte ens bemödar sig svara.

Här följer mailet, namnet på barnet har jag redigerat.

"Hej Hans,

Jag tycker inte att man ska sära på 14 dagiselever inför skolstart och skicka en till Mogärde och resten till Tomaslundsskolan. Du skriver att detta blir bäst för Skolie Dagisson.

Vad är din motivering?

Sedan tycker jag inte att du och Peder ska åka runt och oroa befolkningen om skolnedläggelser i onödan innan Klas har fått skolpolitiken för hela kommunen genomlyst.

Återkom gärna med svar och motiveringar.

Hälsningar
Lars-Olof Reinfeldt "

0 Comments:

Post a Comment

<< Home