Wednesday, August 16, 2006

När rätt blir så fel

Som barn i polissläkt kommer jag ihåg hur jag var med pappa när polishundar skulle väljas ut.
Ett par stadiga klapp i handen och se reaktionen när agnarna skulle sollas från vetet.

Börje kom upp till mig och var mäkta upprörd över min artikel, där jag antytt felaktigheter enligt honom.
Nu skulle jag få förklara mig och agera.

Jag skrev ju angående Börje " rätta mig om jag har fel ". Detta var precis det som hände.

Syftet med min insändare är att likt min inledning få fram vilka som gjort något och vågat stå för det i handling.

Det samma gäller inom Landstinget som Polisen.

Som privatperson varken syns eller hörs det vilka som vi har där eller vad de gör för Vetlanda.

Landstinget har tydligen ekonomiska resurser men det saknas tydligen förmåga att handla så vi får en lättillgänglig vård i Vetlanda.

Är det så som Börje beskriver inom Polisen, så är mitt syfte att de som representerar oss kliver fram och redovisar vad de uträttat.

Det är inte bara valfläsk vi vill höra!

Till sist ber jag Börje Wilsborn om ursäkt för den emotionella stress jag har orsakat honom.

Jag står fast vid att berömma de som har kurrage att stå för sina handlingar.

Lars-Olof Reinfeldt (m)
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home