Sunday, August 13, 2006

Börje Wilsborn

Det är bra Börje att du lyfter fram ett stort problem för oss medborgare ute i Sveriges verklighet.

Vi behöver en polis som fungerar för allas vår trygghet. Polisen har ett stort socialt närvaro ansvar.

Det är också viktigt att du bekräftar det vi alla har förstått. Att i dom slutna rummen där du och våra förtroendevalda från Vetlanda varit med om att ta besluten av neddragningar och rationaliseringar.

Det jag inte förstår är varför du nu lyser med goda tankar och tal om verkligheten för oss drabbade.
Rätta mig om jag har fel men fanns inte du bland de som försökte pedagogiskt att förklara de då beslutade och s.k. nödvändiga nerdragningarna som vi alla nu lider av. Varför steg du inte fram när det kunde tydliggöras vad du nu så rätt framför.

Du har så rätt och jag kommer i den mån det är möjligt att stödja dina åsikter utan att rygga för tryck från någon sida. Jag vet att vi har duktiga och ansvarstagande poliser i vårt land.

Lars-Olof Reinfeldt (m)
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home