Wednesday, April 02, 2008

Lindell avgår

Vetlanda lider en stor politisk förlust när Göran avgår.
Säga vad man vill men vi hade lite kontroverser.

För den skull kan jag inte annat än beundra Görans skarpa sinne för politik och att bemästra svåra politiska lägen. Vi är många som har långt kvar för att inhämta den kunskap i taktik som han besitter.

Den enda brist som jag kan se är nog sättet att tolka allmänhetens engagemang i Louise fallet.

Detta är en svår förlust för det politiska spelet i Vetlanda men den största förlusten gör Centerpartiet. De har ingen som tillnärmelsevis kan axla Görans roll som ledare.

Den klaraste kandidaten till Kommunalråd måste bli Klas Håkanson. Vi kanske rent av skulle kunna tänka oss in i andra politiska konstellationer, men i dagsläget ser den lösningen avlägsen ut.

Oavsett vad han avgår för så ser jag det som en saknad att inte kunna få mäta mig med en motståndare som hittills varit mig överlägsen i rävspel, men så är det väl när man vill människorna väl och är grön i fulheterna under ytan.

Lars-Olof Reinfeldt
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home