Sunday, January 06, 2008

Revy Blickpunkt 2008

Vi är bortskämda med den säkerhet och inlevelse som Vetlanda revy-gäng bjuder på varje år.

Gårdagens premiär visade både individuella topprestationer samt smakfulla dansupplevelser.

I år är det ingen som sticker ut utan alla toppresterade. Ciddes vinprovning kändes som den satt klockrent.

Det visades också prov på en finkänslighet.

Vetlanda och fallet Louise har tyngt staden under året och att då kunna lägga in ett nummer som så precis skildrar orsaken och grunden till tragedin är storartat.

" Om jag ingenting gör så har jag inte gjort något fel och kan jag skjuta beslutet till någon annan så slipper jag ta ansvar." Stackars barn!

För att en lokalrevy ska utvecklas och befästa sin ställning som just lokal krävs att man är med i livet på bygden i alla delar. Där tycker jag att det finns mer att hämta. Det kändes som det var lite för snällt och tamt.

En annan genre som är svår att få rätt touche på, är språk och invandringsskämt.
Det låg på gränsen till lite rasism i vissa inslag även om syftet var gott.

På det hela är jag full av beundran för aktörernas prestationer och vore det krut i åhörarna så är strävan efter en bättre scen med bättre ljud ett måste. Det är dom värda.

Lars-Olof Reinfeldt
http://www.reinfeldt.org/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home