Wednesday, January 09, 2008

Pensionsskuld

Enligt vad jag hört uppgår pensionsskulden för Vetlanda kommun till 636 miljoner.

Vetlanda kommun har inte ens papper och register till begagnade pärmar på kommunkansliet.

Vid sammanträden som behöver fikapaus så kan inte kommunen stå för fikat på 17 kronor för de fritidspolitiker som ställer upp på arbetstid. Där tas viktiga beslut som kommuninnevånarna kan kräva ansvar för.

I mitt tycke så ger det ett sken av en mycket, mycket fattig kommun. Att då äventyra vård skola och omsorg för flera generationer framåt med ett tveksamt ekonomiskt projekt som OPP Tjustkulle verkar mer eller mindre fanatiskt.

Jag är en Bandy-entusiast och jag ställer mig helt bakom att vi måste hitta en bra lösning för att Vetlanda fortsättningsvis finns med i Elit-divisionen.

Jag tycker att vi tvärstoppar allt vad Tjustkulle håller på med nu, med eller utan dold agenda. Sedan börjar vi om för en för ändamålet bättre dimensionerad anläggning.

Detta skriver jag i egenskap av medborgare i Vetlanda och blanda inte in någon politik i mitt resonemang.

L-O

0 Comments:

Post a Comment

<< Home