Saturday, October 07, 2006

Gunilla Hjelm, Tack!

Vad jag förstod på Håkan Jansson så är det mycket Gunillas förtjänst att vi får ett borgerligt styre i landstinget.

I onsdags var det första gruppmötet för moderata gruppen i landstinget och ingen kan säga annat än att stämningen var på topp. Äntligen finns det möjlighet att förbättra både tillgängligheten och kvaliteten på vården i länet.
Visst finns det delar som är bra men det återstår mycket som kan förbättras.
En patient sa till mig innan jag åkte att göra någonting åt dessa hyrläkare.
Jag skall göra vad jag kan.

Nu verkar det som att politiken har gått in i ett skede att formera styrkorna till det bästa.

Från Jönköping körde jag direkt till Borås för att delta i Praktikertjänst kurs i Protetik och Implantologi. Det är fascinerande vad utvecklingen går framåt men det visades också att det är inte alltid som patienterna får det resultat som förväntats. Det återstår fortfarande utvecklingsbitar att täcka.

Nu har vi tagit vår vanliga runda och vi träffade på Dan vid bäcken.
Önskemålet om att bäcken behöver rustas upp kvarstår. Tomtägarna vid bäcken är oroade över de små översvämningarna som äter på deras tomter.
Vad jag förstår kan Gunilla Hjelm göra ytterligare bra insatser på detta område.

Lars-Olof Reinfeldt (m)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home