Sunday, September 10, 2006

Kultur i nutidens Vetlanda

" Säg doktor, jag har blivit så gräsligt döv på mitt vänsteröra."
Vänt så ska jag titta efter; Men karl du har ju ett stolpiller i örat!
" Då vet jag var hör apparaten är. Inte undra på att jag hör så illa!"

Rutgersson uppidagen, senast i Karlstorp, där bjöds även på Dan Andersson, Pelle Näver och drag spelsmusik. Informationen om att det hela hade flyttats fram en timme hade inte gått fram. Så folket kom mycket tidigt, som tur var så stod vädret på den bästa sidan och Karlstorp lockade många till inflyttningstankar. De har ett stort problem därute, det finns inga tomter.

Mikael Wiehe i Withala-salen.
Vänstermusik av högklass, fördömande av nazism och fasism.
Men när den egna översättningen från USA," this land was made for you and me " sjöngs som stor kampsång mot sverige demokraterna, gick en liten annorlunda tolkning genom mitt huvud.
" Det här är vårt land, från Ale-stenar till norra Lappland, från Bohusklippor till Gotlands raukar, Det här landet är till för dig och mig"

Tänk vad nära ytterligheter kan vara. Ta den passningen Anders.

Lars-Olof Rienfeldt (m)
www.reinfeldt.org

0 Comments:

Post a Comment

<< Home